طراحی کانال داکت اسپلیت

طراحی تخصصی نقشه های کانال داکت اسپلیت

ما طراحی نقشه های کانال داکت اسپلیت را بر اساس میزان بار برودتی و حرارتی و ظرفیت انواع داکت اسپلیت انجام می دهیم.

مهندسان مجموعه قلب شهر دارای پروانه نظام مهندسی و سابقه بالای طراحی هستند.

در مورد داکت اسپلیت، انتخاب نوع کانال و سایز زنی و انتخاب دریچه بازدید و دریچه خطی دمپردار بسیار مهم است.

متاسفانه از ایرادات وارده به این سیستم، عدم سایز زنی صحیح کانال ها می باشد.

به دلیل اینکه مهندسان تاسیسات در امر طراحی این سیستم بسیار معدود هستند، کانال ساز ها بر اساس یک طرحی از قبل، خودشان کانال را می سازند.

طراحی تخصصی نقشه های کانال داکت اسپلیت

طراحی تخصصی نقشه های کانال داکت اسپلیت

اسپلیت کانالی توسط مهندسان ما طراحی ظرفیت و کانال می شود

اسپلیت کانالی توسط مهندسان ما طراحی ظرفیت و کانال می شود
۰۹۱۲۰۰۶۵۸۵۲

  • زمانی که کارفرما از مهندس تاسیسات پروژه درخواست طراحی کانال داکت اسپلیت را می دهد، موارد زیر برای ایشان ایجاد می شود:

  1. مهندس تاسیسات ( طراح یا ناظر ) علم طراحی کانال های داکت اسپلیت را دارد و طراحی را انجام می دهد.

  2. به دلیل اینکه طراح یا ناظر اطلاعی از نحوه طراحی ندارد، سیستم را کلا رد می کند.

  3. به دلیل عدم آگاهی از طراحی، کارفرما را به مهندس دیگری پاس می دهد.

  4. در مواردی اعلام می کنند که من فلان داکت اسپلیت را انجام می دهم و داکت اسپلیت موجود را طراحی نمیکنم!!

طراحی تخصصی نقشه های کانال داکت اسپلیت

 

  • نکات طراحی کانال داکت اسپلیت:

  1. انتخاب نوع ظرفیت و تعداد داکت اسپلیت بر اساس بار برودتی و حرارتی محاسبه شده

  2. جانمایی محل داکت اسپلیت

  3. استخراج میزان گردش هوا از دستگاه بر اساس مترمکعب بر ساعت (m3/hr) یا فوت مکعب در دقیقه (CFM)

  4. انتخاب محل دریچه ها و تعداد آنها بر اساس پلان معماری و مشورت با مهندس معمار پروژه

  5. سایز زنی کانال بر اساس روش های محاسباتی:

    1. روش محاسبات دبی و سرعت

    2. نرخ افت فشار یکسان

    3. افت فشار متعادل

  6. اندازه کانال بر اساس اینچ و به صورت اعداد زوج در نقشه ها ذکر می شود.

  7. ارتفاع کانال در داکت اسپلیت بر اساس معماری و حداقل ارتفاع قابل طراحی است که از ۶ اینچ تا ۱۰ اینچ می باشد.

  8. میزان نرخ افت فشار یکسان در طراحی کانال داکت اسپلیت بر اساس in/100ft بسیار مهم می باشد.

  9. میزان محاسبه سرعت سیال (هوا) در کانال بر اساس فوت بر دقیقه (FPM) باید بررسی شود.

  10. میزان سرعت سیال در پشت دریچه جهت محاسبه ابعاد دریچه بسیار مهم است.

  11. در هر قسمت از تیک آف ایجاد شده در کانال، باید محاسبات کانال انشعابی و تیک آف زده شده را محاسبه کرد.

  12. پس از سایز زنی کانال و تیک آف ها، نوبت به انتخاب دریچه می رسد.

  13. در نظر باید داشت که انتخاب دریچه بایستی بر اساس ابعاد کانال و سرعت سیال در پشت دریچه و میزان افت ۷۰درصدی سیال باشد.

  14. سعی کنید که ارتفاع دریچه با ارتفاع کانال یکسان باشد و افزایش ابعاد دریچه را در طول اعمال کنید.

  15. نوع دریچه انتخابی در میزان افت فشار سیال پشت دریچه بسیار مهم است.

  16. پس از انتخاب ابعاد دریچه، بایستی میزان CFM عبوری از دریچه و میزان CFM محاسبه شده در کانال را مقایسه کنید.

روش های محاسباتی فوق در طراحی کانال بسیار مهم می باشد و در صورتی که در طراحی دقت نشود، یا با صدای هوا در دریچه و کانال مواجهه می شوید، یا با عدم باد دهی و پرتاب باد متعادل روبرو خواهید شد که هر دو نارضایتی کارفرما را در بر خواهد داشت.

این نکته را در نظر بگیرید که سیستم های تهویه مطبوع برای اینکه به حداکثر بازدهی خود برسند، از ابتدا نیاز به طراحی اصولی دارند.

تصاویری بر اساس اجراهای بدون طراحی قرار می دهیم که به مشکلات روبرو در این سیستم پی ببرید:

کانال کشی با لوله های فلکسیبل بدون انتخاب سایز صحیح

کانال کشی با لوله های فلکسیبل بدون انتخاب سایز صحیح

کانال کشی با لوله های فلکسیبل بدون انتخاب سایز صحیح

در استفاده از کانال های فلکسیبل، نیاز به رعایت نکات اجرایی است

نصب اشتباه کانال فلکسیبل در داکت اسپلیت

نصب اشتباه کانال فلکسیبل در داکت اسپلیت سقفی توکار

 

برای طراحی کانال کشی داکت اسپلیت خود در هر کجای کشور ایران، با ما تماس بگیرید.

سبد خرید
خانه
0 مورد سبد خرید
حساب من